1. srpna 2014 v 18:10 | Snow Fairy |  Reviews

London Road

Autorka: Samantha Young
Žánr: Erotický román, Romance, Drama, Moderní
Originální název: Down London Road
Počet stran: 384
Nakladatelství: Ikar (Knižní klub)
Johannu Wolkerovou vnímá její okolí jako vypočítavou zlatokopku, která se nechává vydržovat bohatými muži. Vlastní matka ji považuje za neschopnou a i Jo má tendenci postupně těmto předsudkům podléhat a uvěřit jim. A přitom jen pár nejbližších zná její nezáviděníhodný osud a ví, že Jo je přesným opakem toho, co se o ní povídá. Vždyť jen na jejích bedrech vždy leželo břemeno starosti o rodinu - zvlášť o mladšího bratra Cola. Jo při rozhodování o svém životě vždy na první místo staví především jeho budoucnost, a to i při výběru partnera. Rozum však dostane košem, když Jo pozná nevázaného Camerona MacCaba, který se přistěhuje do bytu o patro výš na London Road. Drzý Cameron si Jo hned zaškatulkuje jako vypočítavou mrchu, ale zároveň nepopírá, že ho přitahuje... I když je zadaná.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí knihy k recenzi!

Jo o sobě vždycky věděla, jaká je. Nebo spíše jaká musí být. Odjakživa odvrácenou stranu svého života schovávala za románky s bohatými muži, kteří jí a hlavně jejímu bratrovi měli přinést jistotu. Ale co dělat, když to nejsou ti praví?
Jo přijala svého bratra za syna a místo, aby dostudovala dobrou školu, našla si práci a celý svůj život zasvětila tomu se o Cola starat jako matka, o kterou se musí také starat. Takhle se už dlouho Jo stará, aby měli každý den co jíst a kde si odpočinout po dlouhém dni. Ale ani doma to nemá jednoduché, přestože ta hrůzostrašnější část jejího života se teď skrývá někde vesstínech mimo její dohled. Zdánlivě má všechno, co potřebuje nutně mít. Bratra, nějaké peníze na to, aby ho uživila i muže, kterého má ráda. Ale opravdovou lásku a vášeň, nebo snad soucit sama se sebou nebo sebeúctu? To ne. Dokoud nepotká Camerona...

A máme tady další eroitcký počin. Nicméně po zkušenostech s touto autorkou získává pojem erotika úplně jiný význam, než jak by si ho mohl někdo vyložit.
Ano, některé erotické knihy jsou opravdu jenom erotické a všechny ostatní aspekty života nebo příběhu úplně postrádají, což je podle mě škoda, protože v knihách tohoto žánru je děj velmi důležitý a mnohdy zavádějící, aby se čtenář neunudil k smrti jenom opakujícími se sexuálními scénami.
Vlastně bych i řekla, že v knihách tohotu žánru mají autoři svým způsobem volnou ruku a a vymyslet příběh se smysluplným a příjemným dějem by pro ně nemusel být tak velký problém jako třeba pro autory fantasy a dystopických žánrů, kde je už trochu složitější udělat na čtenáře pořádný a opravdový dojem.

Ale v případě Samanthy Young a její erotické série se nejedná jenom o sex všeho druhu nebo o to ukázat, jakou dokáže vymyslet nejoplzlejší scénu. Samantha do svých knih dává rozpor srdce a rozumu. Dává do příběhů lásku, ale jako na misečky vah k lásce přidá ještě osobní, psychologické aspekty života. Což potom všechnu přebytečnou, a v některých jiných knižních případech i zbytečnou, erotiku krásně vyvažuje. A to bych řekla, že je asi největší plus knih od Samanthy Youngové. V knize London Road je to potom obzvlášť znát, že erotické scény jsou spíše takovým příjemným zpestřením celého čtení. Postelové scény se začaly přiostřovat až někde za polovinou knihy. A i přes tento fakt zaměstnává čtenáře trochu jiné věci, které stále drží a podporují jeho pozornost.

Příběh Jo je opravdu tak spletitý a nepříliš krásný, je poskvrněn její rodinou minulostí a přítomností, která za jejím životem i životem jejího bratra zanechává opravdu viditelné stopy i přesto, že se je Jo snaží skrývat. Young popisuje její zápas se životem velmi realisticky a nepřibarveně, čímž se blíží situacím, které prožívají lidé na světě denně. Jo je tak všeobecně hodně reálná postava - krásná holka, o které si uděláte obrázek na první pohled, ale dokud ji pořádně nepoznáte, tak je to většinou špatný obrázek. Je to ten typ holky, která za make-up, přimhouřené oči a špětku flirtování schovává to, čím doopravdy je, až už to skoro ani ona sama nevidí.

Cameron je zase taková ta postava, ze které padáte na kolena jen co ho jednou vidíte, nebo v knižním případě, co si o něm poprvé přečtete. Tak trochu bad boy, ale za celou tou drsňáckou fasádou je to chlap se vším, po čem tělo i mysl touží. A také je to přesný opak Jo. Cameron a Jo už opravdu nemohou být více odlišní a také svou vzájemnou nevraživost a rozporuplnost zpočátku dávají hodně najevo.
Ale také už zpočátku nemohou popřít, že je to k sobě přitahuje. Trochu klišé, nezní to tak? Ale i přesto, že klišoidních se vám v knize může zdát povícero věcí, tak v závěru je to neskutečně romantické klišé, u kterého vám jihnou oči i úsměv.
Navíc další bonus je to, že jako volné pokračování Dublin Street, slibuje London Road spoustu oblíbených postav právě z minulého dílu, protože Jo je velmi dobrá kamarádka Joss.
Ale abyste neřekli, že je to všechno jenom romantika a erotika a takové další romantické nesmysly, jak by řekla Joss, tak je tento díl také velmi dramatický, napínavý a velmi nebezpečný a nepředvídatelný. Ale jak a v čem, to už doporučuju, abyste zjistili sami.

10/10