23. listopadu 2014 v 17:54 | Snow Fairy |  Reviews

Autorka: Cora Carmack
Žánr: YA, Romance, Moderní, New Adult,
Originální název: Losing It
Počet stran: 248
Datum vydání: 26. listopadu 2014
Nakladatelství: Jota
V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj "handicap" ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením "konečně si vrzneš" odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.

Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Mnohokrát děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí recenzního e-booku knihy!

Mít kamarádku jako je Kelsey je pro Bliss občas spíš prokletím než štěstím. Má ji ráda nejvíc na světě, ale ten večer, kdy ji donutí obléct si oblečení, které ani pořádně neví, jak se jí dostalo do skříně, by ji nejraději poslala do horoucích pekel. Kelsey se ale snaží svojí kamarádce pomoct, a to tím, že jí konečně najde někoho, s kým si užije jednu noc pořádně žhavých hrátek. Ale Bliss přijde sex na jednu noc spíše zavrženíhodný nápad a nikdy ji ani nenapadlo, že by to mohla někdy osobně vyzkoušet.
Ale Kelsey je neoblomná. Bliss se v baru nakonec potká s někým, kdo je jako kandidát na jednu noc naprosto dokonalý. Kluk, který si v rohu nacpaného baru čte Shakespeara. V tu chvíli sice Bliss zkřehnou nohy, ale nějaký hlásek v hlavě jí stále opakuje, že to není dobrý nápad. Jít spolu domů jim však nic nezabrání. A když už je skoro u toho, proč se ocitli v jedné posteli a kvůli čemu Bliss, na donucení Kelsey, přišla do baru, stane se přesně to, co čeho se Bliss obávala nejvíce. S pusou plnou nepravdivých důvodů, proč to neudělat, se ze sexu vyvklékne.
To zatím ale ještě neví, že ta nepodařená noc, bude mít další den ještě šílenější následky a že na ni nebude moci hned tak zapomenout...

Jednu věc nemůže této knize vytknout vůbec nikdo. To, že je tak vtipná až vás z toho bolí břicho. Cora Carmack to tak naplánovala schválně, trochu své hlavní aktéry potrápit a ztrapnit. Musím říct, že to byl docela geniální nápad. Losing It je na jednu stranu vtipná kniha, která vás pobaví, ale zároveň je to kniha, u které si příjemně odpočinete.

Možná, že záměrem byla i nenáročnost knihy, což se také vyplatilo. Jde o young adult román, kde láska hraje hlavní roli a nejistita a obavy jdou s láskou ruku v ruce. U každé knihy je riziko, že pro čtenáře nebude dost originální nebo dost dobrá. Sice je Losing It tak trochu klišoidní a předvídatelná, ale Cora použila jako hlavní zápletku věc, která se v knihách jen tak nevidí. V románech holka většinou najde kluka, do kterého se na první pohled zamiluje, ten kluk si jí ze začátku možná až tolik nevšímá, ale nakonec mu dojde, že ji taky miluje. Ono jsou to věci, které by opravdu zní jako klišé, už tak trochu ohrané, ale přesto to na lidi pořád působí.

"Byla jsem si jistá, že ho mám. Ten infarkt."

Jenomže Cora Carmack se zaměřila nejen na onu legendární lásku na první pohled, ale ještě na jednu zajímavější a důležitější věc; na vztah učitel - studentka. Což jak asi většina z vás ví, je něco zapovězeného, dokud oba působí na jedné škole. V okolí možná ne až tak běžná věc, ale v například v Americe mají i filamři dost fafntazie a něco takového pro ně rozhodně není překážkou. Je to naopak výborné téma, protože ačkoli je to statisticky ne příliš častá záležitost, i přesto se to občas stane. Autorka na to v tomto případě svadila také a popravdě se to docela povedlo. Rozvíjela příběh srandovně, romanticky i napínavě zároveň.

Celkově je Losing It na čtení opravdu příjemná a milá kniha. Má v podstatě všeho. Zápletku, děj, i když nijak komplikovaný na pochopení, trochu předvídatelné rozuzlení a ještě ke všemu jako bonus, občas kontroverzní, milostný trojúhelník a hromadu humoru k tomu.
Já jenom měla maličko problém s Bliss. Ona je to fajn postava, trochu se sklony k rozbíjení se na kousky v případě, že ji Garrick nepolíbí, ale postupně už mi začala trochu lézt na nervy. Jednou určitě jsem měla dokonce chuť jí plesknout a říct, ať vzpamatuje. Nemůžu ale říci, že by mě Losing It nebavilo, smála jsem se u toho a Cora Carmack u mí spát tak, že to rychle ubíhá a nemáte s tím potíže. Hodně se mi líbilo, že to nebyla kniha jenom o romantice, o lásce nebo o sexu. Byla to i kniha o škole, o zapovězené lásce a i strachu ze vztahu, o herectví, umění a velkém rozhodování.
Konec Losing It byl hodně předvídatelný, ale nebyl nijak odpudivý nebo ošklivý, ale prostě ho spíše očekáváte, než abyste jím byli překvapeni. Ale celý příběh se mi líbil, hezky čte a je takový odpočinkový, což mám u knih ráda. Losing It je takový pěkný nadprůměr, která nezklame.

7,5/10