30. prosince 2014 v 14:34 | Snow Fairy |  Recenze

Žánr: YA, Romance, New Adult, Moderní, Fiction, Humor
Díl: 2.5 (Bez naděje)
Originální název: Finding Cinderella
Počet stran (EN): 90
Rok vydání (EN): 2013
Nakladatelství: Atria Books
Náhodné setkání ve tmě svede osmnáctiletého Daniela a dívku, která na něj naráží s vyznáním vzájemné lásky. Nicméně tato láska přichází s podmínkou, že bude trvat necelou hodinu a oba budou předstírat, že jsou si vzájemně největšími láskami.

Jakmile jejich hodina skončí, záhadná dívka od Daniela utíká jako Popelka. Daniel se snaží sám sebe přesvědčit, že to, co se stalo bylo naprosto dokonalé, protože jenom předstírali, že to takové opravdu bylo. Protože takové momenty se nedějí nikde, jenom v pohádkách...

O jeden rok a jeden nepovedený vztah později, je jeho nevíra v opravdovou lásku odstraněna v den, kdy potká Six: dívku s podivným jménem a ještě podivnější osobností. Daniel si brzy uvědomí, že ve způsobu, jakým předstíral city k Popelce a tím, jaké city doopravdy chová k Six, není až tak velký rozdíl. Obzvlášť, když obě jeho lásky skončí ve stejný den.

***

Pro tuto knihu je opravdu velice důležitý sled několika málo momentů, které následně rozvjíjí celou poitnu kraťoučké novely, která je součástí Colleeniny série Bez naděje. Jestli máte rádi Bez naděje, tuhle maličkost možná uvítáte, ale v případě, že vám Bez naděje rukama neprošla a přesto máte chuť si tuto knížku přečíst, je štěstí na vaší straně. Finding Cindrella nijak nespoileruje, nevyzrazuje nic, co by bylo pro nepředvídatelné čtení Bez naděje důležité. Tudíž vám v přečtení FC nic nestojí.

Colleen si vzala pod čočku mikroskopu Holderova nejlepšího kamaráda, Daniela a nejlepší kamarádku Sky, Six. Musím říct, že z Bez naděje jsem si Daniela hodně oblíbila, i přesto, že se tam objevil jen opravdu letem světem. Je to člověk, který si ze života moc nedělá, nebere vážně svět ani sebe a žije pro okamžik. Má sice trochu ostrý jazyk a drzost je v podstatě jeho druhé jméno, ale Daniel je zárukou toho, že se při čtení opravdu pobavíte.
Six je kapitola sama pro sebe. Je to holka, která je obestřena záhadami, které není nijak jednoduché rozluštit.

Když tak nad tím uvažuju, Finding Ciderella není nijak extra těžké odhalit. Od začátku víte, kdo je kdo. A zároveň máte tušení, jak by to asi mohlo dopadnout. Ale opět zde přichází na scénu ta pravá nepředvídatelnost Colleen Hoover, která vždycky všechno zkomplikuje.

Knížka je to opravdu tenoučká, pouze z pohledu Daniela. Můžete mu tak nakouknout do hlavy a probrat se jeho myšlenkami, vidíte i do jeho života v rodině, kde převládá ženské pokolení, ale i do jeho milostných vztahů. Moc se mi líbí, že tato knížka je opravdu upřímná, otevřená a na nic si nehraje. Hlavní scéna hned na začátku knihy je trochu zvláštní a svým způsobem možná i přitažená za vlasy, ale ani tady si postavy na rovinu řeknou, co chtějí. Tohle je vlastně u Colleen jedna z věcí, kterou dává do všech knih. Upřímnost. Její knížky jsou ke čtenářům naprosto otevřené, takže má čtenář možnost utvořit si vlastní ideální názor.

Jak jsem říkala, přesně v moment, kdy to nečekáte vám Colleen hodí pod nohy klacky a absolutně obrátí celou knížku vzhůru nohama. Nutno podotknout, že knížky Colleen se v angličtině opravdu úžasně čtou. Nepoužívá příliš složitá slova i kdybyste nějakému slovíčku nerozumněli, kontext jednoduše pochopíte. Já osobně si čtení jejích knih v angličtině opravdu užívám.
Vrátím se k tomu, jak Colleen umí své knihy v nejvyšším bodě vyhrotit. Potom se na scénu dostává i ta psychologická stránka, která je pro její knihy také velmi důležitá a specifická. Stejně jako děj, ani postavy nepůsobí roboticky, nebo tak, že by plnily všechny fuknce mechanicky a strojeně. I u této knihy můžete očekávat, že chování, emocionální stavy postav jsou dokonale lidské a dohnané až k hranicím.
Finding Ciderella je spíše ta oddechová Colleenina kniha. Ano, překvapení, které možná nečekáte, tam je, ale oproti Bez naděje nebo Ztracené naději je to spíše procházka růžovým sadem. Není tak srdcervoucí ani tak dojemná jako příběh Holdera a Sky. Já jsem se ale u této knihy velice bavila, četla se mi opravdu jednoduše, bylo to velmi milé čtení, na které si nemůžu ztěžovat. A myslím si, že kdo má Colleen Hoover rád, toho Finding Cinderella tolik nezklame.

10/10