Reviews - Na hraně věčnosti

29. ledna 2015 v 19:22 | Snow Fairy |  Reviews

Na hraně věčnosti

Autorka: J. A. Redmerski
Žánr: New Adult, Moderní, Romance, Young Adult, Cestování
Originální název: The Edge of Always
Camryn Bennettová nikdy nebyla šťastnější. Pět měsíců poté, co náhodou potkala Andrewa Parrishe, ji požádal o ruku a zdá se, že před sebou mají jen krásné zítřky. Společné zítřky... A přesto jejich lásce zasadí osud tvrdý úder. Andrew nechápe, jak se to mohlo stát, ale je pevně rozhodnutý jít dál, a to i ve chvíli, kdy si uvědomí, že jeho cit ke Camryn v sobě ukrývá také moře bolesti a že přetvářka začíná být smrtelně nebezpečná. Je však pevně přesvědčený dokázat, že jejich láska je osudová a přežije cokoliv... Pokračování knihy Na hraně zapomnění o dvou mladých lidech, kteří lásku rozhodně nehledali. Ona si je však našla sama.

Může obsahovat malé spoilery na předchozí díl!

***

Po letech, po celém život, který se jí v podstatě hroutil před očima, Camryn konečně našla něco, pro co stojí za to žít.
Na dlouhou dobu se uzavřela do sebe před všemi a před vším a dle jejího názoru se nikdy toté izolace nebude schopná úplně zbavit. Prožívat každý den ve strachu, kdo další odejde z jejího života, je pro ni jako očistec. Ale od té doby, co potkala Andrewa je všechno, co má a co potřebuje, na jednom místě. A i když ani v tomto stavu, kdy se zdá, že se jí život začíná vylepšovat, si nemůžu být ničím jistá. Nicméně určitou část jistoty ale mít může. V Andrewovi a v jejich novém společném životě, budoucnosti a možnostech, které se jim nabízejí.
Ale Camryn ví až moc dobře, že život se pokaždé vytasí s něčím absolutně zdrcujícím právě ve chvíli, kdy už si myslíš, že je všechno docela v pořádku. A Camryn je souzeno to prožít znovu...

Nový začátek, příběh prostoupený láskou a akustickou hudbou, nástrahami života a nadějí, že i to, co se zdá nejvíce nemožné, se může jednou stát skutečností.

Jessica Redmerski se od prvního dílu značně posunuje směrem k životu dospělých lidí, kterými se Camryn i Andrew nepochybně stávají kapitolu od kapitoly. První díl byl naprosto famózně vymyšlený a popsaný, celkově se mi ten nápad líbil úplně nejvíc jak to jde. Fakt, že se Camryn jednoho dne rozhodně s nulovými očekáváními vyjít do světa a udělat něco spontánně. Cestovat na vlastní pěst autobusem, aby se pokusila nějak poslepovat svůj život roztříštěný na miliony kousků zpět dpohromady. Naprosto jsem si užívala to, jak se Camryn a Andrew poznávali. Jak se jejich první setkání od počátku formoval v něco víc. Nebylo to zdrženlivé, ale ani uspěchané. V podobné strategii pokračuje Redmerski i dál. Nechává plynout čas a své postavy představuje v různých etapách lidského života.

Na začátku Na hraně věčnosti jsem se ale trochu zasekla a nějak mi nešlo se posunout dál. Měla jsem chvíli pocit jako by ty emoce z prvního dílu trochu zevšedněly. Camryn mi také chvílemi ne a ne padnout znovu do noty. Po tom, co se jí stalo v tomto díle chápu, proč je taková jaká je, ale občas mám pocit, že zbytečně předčasně na všechno rezignuje. Andrewovy části byly potom úplným opakem těch Camryniných. Emoce z nich můžete cítit přirozeně a navíc autorka Andrewovi přisuzuje milý šarm, talent i velkou dávku odhodlání Camryn se vším pomoci tak, aby se i ona mohla v životě opravdu kus posunout.
Nutno říci, že láska, dobrodružství a prvek cestování nejsou v podání Redmerski vůbec tuctové, obzvlášť potom styl psaní v pasážích, kde se postavy dostávají do zátěžových a psychologicky vyhrocených situací, které se mohou stát kdykoli a komukoli i v reálném světě.

Jedna věc se mi na této dvoudílné knižní sérii moc líbí. A sice časový postup, kde určité začátky kapitol začínají například: "O několik měsíců později." V knihách tohle sice vyloženě nevyhledávám, ale když se to objeví, tak mě to rozhodně potěší. Na hraně věčnosti s tímto Redmerski rozhodně nešetřila a musím říct, že je to jenom a jenom k jejímu dobru. Protože díky tomu sepsala konec, o jakém si mohou mnohé jiné knihy nechat jenom zdát. Ten konec byl absolutně brilantní, geniální a nádherně dojemný. J. A. Redmerski je spisovatelka, která píše srdcem a ten konec to jenom potvrzuje. Má smysl pro humor a zároveň i smysl pro detaily. I když jsem si zpočátku nebyla moc jistá, tak po dočtení jsem věděla naprosto jistě, že pro ten konec rozhodně stojí za to si celou knížku přečíst.

Mnohokrát děkuji YOLI za poskytnutí knihy k recenzi!

9/10