26. března 2015 v 21:48 | Snow Fairy |  Film Reviews

Rezistence/Insurgent

Žánr: Dystopie, Sci-fi, Fantasy, Akční
Datum české premiéry: 19. 3. 2015
Délka filmu: 119 minut
Název knižní předlohy: Insurgent (Rezistence)
Autorka knižní předlohy: Veronica Roth
Hrají: Shailene Woodley, Theo James, Ansel Elgort, Kate Winslet, Miles Teller, Jai Courtney, Naomi Watts, Octavia Spencer, Keinan Lonsdale, Maggie Q, Zoe Kravitz, Ray Stevenson, Daniel Dae Kim a další.
O filmu:Z Tris a Čtyřky se během okamžiku stali psanci podobní lovné zvěři. Nikde není klid a bezpečno, vůdkyně sekce Sečtělých je s pomocí ozbrojené sekce Neohrožených neúnavně pronásleduje odhodlaná dostat je za každou cenu. Současně nechává pochytat další divergentní lidi, kteří do stanoveného společenského systému nezapadají. Vystavuje je krutým testům, aby odhalila vhodnou osobu, jenž jí může pomoci rozluštit dávné tajemství. Tris a Čtyřka zjišťují, že mají víc spojenců, než se zdálo, rozhodnou se přestat utíkat a zkusí překvapivý protiútok. Je to právě Tris, která se stane klíčem k tajemství, na němž stojí základy světa, ve kterém žijí. Tajemství minulosti i budoucnosti.(Bontonfilm CZ)

Na začátek musím říct, že jsem velká fanynka knižní série Divergence. Někdo je třeba rád nemá, já je mám ráda hrozně moc a řadí se mezi mé nejoblíbenější.
Co se filmové Rezistence týká, tak jsem byla opravdu velmi zvědavá. Nicméně některé recenze a názory z předpremiéry mě nechaly nohama na zemi. Těšila jsem se, ale snažila jsem se neočekávat příliš mnoho. Trailer vypadal zajímavě, i když celkově mé nadšení z nadcházející filmové adaptace vůbec nebylo takové jako, když celý svět s netrpělivostí očekával úžasnou Divergenci. (A já jsem z Divergence byla a stále jsem nadšená.)
Nakonec jsem se mohla přesvědčit sama na vlastní oči, jak moc je filmová Rezistence odlišná od té knižní.

Veronica Roth vymyslela skvělý příběh, který rozhodně otřásl knižním světem. Film svými ukázkami a promo 3D plakáty sliboval tentýž rozruch, ne-li větší. Celý tým filmařů a propagátorů vytvořil filmu reklamu složenou dokonce z vlastní super moderní aplikace, luxusně graficky zpracovaných fotek a už zmiňovaného traileru. Nemůžu říct, že se mi film vůbec nelíbil. Veškeré grafické zpracování, efekty, roztříštěná realita, herci. To všechno mě bavilo a líbilo se mi to. S odstupem času bych řekla, že Divergence byl takový seznamovací, rozjezdový díl, nicméně díl opravdu suprový. Potkáváte se s postavami poprvé, hodnotíte je, vytváříte si k nim sympatie, nebo také antipatie, a poznáváte, co že za futuristický svět Veronica Roth vymyslela. Nicméně na je Rezistenci něco, kvůli čemu jsem vnímala i ten nejmenší šum v sále kina.

Tak nějak jsem se prostě nedokázala soutředit jenom na film. Měla jsem pocit, že hodně scén bylo takových hluchých, skoro bez zvuku, bez dialogů, bez hudby. Samozřejmě, že celý film nebude podbarven hudbou, tak to nikdy nebývá, ale u Rezistence se mi to zdálo o něco nápadnější, okatější a to mě prostě nutilo koukat na holku na sedadle přede mnou, jak se neustále hrabe v krabičce pro popcorn. Já osobně miluju, když mě film, obzvlášť v kině, pohltí, uvede to stavu, kdy kolem sebe lidi ani pořádně nevnímám a jenom žiju v atmosféře filmu. Tady se mi to nestalo. S velkou pravděpodobností je tohle jenom můj subjektivní pocit, který někdo jiný může vnímat úplně opačně. Nicméně, takhle jsem se cítila v některých úsecích filmu. Podotýkám ne ve všech.

Na druhou stranu se mi velmi líbila hudba. Drsná, tajemná, záhadná a tak trochu nebezpečně znějící hudba, o které si ale myslím, že se k filmu hodí. Užívala jsem si také akční a bojové scény. Tohle filmařům a hercům prostě jde. Zvraty započaté výstřelem ze samopalu (jo, pravda, nejsem úplně odborník na zbraně) a ukončené pravým hákem a hlavní nastavenou u spánku. Zní to drsně. Ono to drsné je, ale povedené. Fakt že jo.

Pokaždé u se renceze na film zmiňuju o hereckých výkonech. Jedná se totiž o jednu z nejdůležitějších náležitostí, které film má. Také z důvodu, že film na hereckých výkonech drží, ale i padá. Shailene Woodley je v roli Tris už natolik zvyklá, že zahrát pro ni není problém v podstatě nic. Nicméně prodělala postava Tris, tak jako v knize, velkou proměnu. Ostříhané vlasy. Shailene tento sestřih velmi sluší a myslím, že i díky tomu filmová postava Tris vypadá dospělejší a drsnější.

Důležitou roli hraje samozřejmě Čtyřka, toho nesmím zapomenout zmínit (také proto, že já jsem do Čtyřky prosté totální blázen!!). Theo James je u mě velká jednička, teda pardon, Čtyřka. Ale jednička v tom, že hrát Tobiase mu opravdu nesmírně jde. Theo je charistmatický a pod pohledem jeho krásných očí jsem tak trochu roztávala v sedadle. Everytime.
V tomto díle se mi ale jako další líbila postava Johanny v podávní Octavie Spencer. Vypadala v této roli autenticky a moudře a odhodlaně.
Ale například postava Uriaha by si jednoznačně zasloužila mnohem více prostoru. Z toho, co vám ve filmu dají absolutně nevynikne, jak je tento kluk důležitý a to jsem velká škoda.

I přesto, že Rezistence je podle knihy, kterou si už nepamatuju úplně dokonale (vlastně si to nepamatuju skoro vůbec), tak dějové zpracování knížce neodpovídá. Tris a Čtyřka spolu strávili noc? Přeskočila jsem nějaké stránky? Moje bezprostřední reakce po zhlédnutí filmu: "Takhle to Veronica přece nenapsala."
Kdo knížku nečetl, by mohl Rezistenci považovat za docela dobrý akční film s dystopickou tématikou. Kdo knihu ale četl a hodně si pamatuje, co se dělo, se bude asi trochu divit. I když jsem se přiznala, že si z knížky moc nepamatuju, tak si pamatuju, že z knižního konce jsem byla mimo mísu. Dlouho. Z konce filmu jsem byla spíš zmatená.

Abych Rezistenci nakonec nějak shrnula. Oproti prvnímu dílu se mi Rezistence jeví slabší. Nebyla jsem schopná udržet pozornost a cvhílemi jsem měla pocit, že film je puštěný strašně dlouho. Co je ale lepší než v prvním díle je jednoznačně grafická úprava, efekty, atmosféra simulací. To byla docela velká scéna. Jedna simulace za druhou a jedna lepší než druhá. Mě se tohle líbilo.
Celkově Rezistence není špatný film, dívat se na to dá, můžete vidět své oblíbené postavy (hlavně Čtyřku jako Thea Jamese!) a myslím, že propadák Rezistence taky úplně není, i když nějakou tu chybu si pravděpodobně najde každý.

75%