5. ledna 2016 v 19:50 | Snow Fairy |  Reviews

Autoři: John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Žánr: YA, Povídky, Romance, Vánoce, Contemporary
Originální název: Let It Snow
Počet stran: 264
Rok vydání: 2015

Jednoho dne začal padat sníh. A spolu se sněhem začala padat i veškerá dopravní komunikace, telefony a pevné linky dočista ohluchly a všichni zůstali doma (nebo v práci) zapadaní sněhem.
Tak doslova to úplně není, ale takovou sněhovou vánici jste už dlouho neviděli. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Jedna noc plná sněhu, lidé, kteří potají doufají v zázrak jejich života, ale navenek se chovají jako by se nic nedělo. Jako by jim všechno vyhovovalo přesně tak, jak je to teď. Tyto příběhy nejsou o předstírání nebo nošení masek. Jsou to příběhy o tom, jak moc je pravdivé, že vánoční zázraky se opravdu dějí.

***

Než vám napíšu ke každé vánoční povídce něco málo, musím říct, že jsem neskutečně nadšená, že jsem na tuto knihu mohla položit ruce. Už několikrát jsem ji s velkou radostí a entusiasmem držela v rukou v originále, ale nikdy mi nepřipadal krásnější než v YOLI hardbackovém vydání.
A to není jediná věc, kvůli které jsem si Sněží, sněží chtěla přečíst ještě o to více. Dalším důvodem je John Green, což už zní jako klišé, ale stejně. Dalším důvodem je, že jsou to povídky o Vánocích, což už mluví samo za sebe a v neposlední řadě je to povídka Lauren Myracle, kterou jsem si před čtením zamilovala už kvůli názvu: Archanděl prasátek.

Musím říct, že když jsem se pustila do čtení, nevěděla jsem, co čekat. Ano, vánoční povídky, ale to je pro mě docela široký pojem. Potom jsem ale začala pořádně číst a odhalovat všechna tajemství té v podstatě obyčejné, ale neskutečně zasněžené noci. Čtení takových povídek je před Vánoci mimochodem neskutečně kouzelné, ještě kouzelnější, než by se mohlo zdát. A fakt, že všechny tři povídky mají spojitost a odehrají se během jedné zázračné noci, je pro mě prostě skutečně nápaditý, milý a tak moc romantický, že jsem měla chuť vyletět ven z domu v té nejteplejší zimní bundě, i když u nás nebyla ani vločka sněhu a teplota vzduchu, že bych se mohla koupat.

Zasněžený expres - Maureen Johnson

Sněží, sněží otevírá povídka od Maureen Johnson. Dívka s nádherně svátečním jménem, Jubilee Douglasová, se za velice zajímavých okolností ocitá ve vlaku na cestě za svými prarodiči na Floridu. Což je samo o sobě dost otravné, v zimě o Vánocích na prosluněnou Floridu? Ale no tak! Nicméně duch Vánoc to chtěl ještě jinak. Na cestě za prarodiči vlak uvízne v lavině sněhu a jak to už o Vánocích může být, cestou do i z komerčního Waffle House se začnou dít mimořádně kouzelné věci.

Nesmírně jsem si tuto povídku užívala. Nebylo to sice takové, že bych si z toho sedla na zadek. Nicméně čtení této povídky je rychlé a miloučké a plné studeného sněhu, který jsem si užívala jako malé štěně, když mu jedna sněhová vločka sedne na nos. Maureen Johnson píše skvěle, přímočaře a velmi příjemným způsobem, takže se pořádně ani nenadechnete a už jste na konci.

7/10

Vánoční zázrak - John Green

Tři nejlepší přátelé společně s Jamesem Bondem odhalují, jak moc je pohodlné a příjemné v takové vánici o Vánocích nevystrčit nos z domu. Tobin, Vévoda a JP mají o jasno. Dokud nezavolá jejich kamarád Keun a neřekne že ve Waffle House na ně čeká parta roztleskávaček horoucně natěšených, až přivezou Twister. Nicméně kromě příslibu roztleskávaček si Tobin začne uvědomovat, že ten pravý (nejen vánoční) zázrak je blíž než si myslí.

Green je klasik. To prostě je. Jeho humor je neotřesitelný a ať už situace vypadá jakkoli bídně, Greenovi stačí říct jedno slovo a všechno hned vypadá jako by se nic nedělo. Ale přesto je mezi řádky vždycky skrytá i taková ta greenovská záhada. Tohle je povídka plná věcí, která od Greena znám, těch "rozhodně méně devastující psychické zdraví čtenáře" věcí. Jsem u něj zvyklejší na srdcervoucí, dojemné příběhy, přičemž Vánoční zázrak je opravdu spíše příjemná romantika o uvědomění si vlastních citů. Opět to nebylo nic z čeho bych potřebovala udělat nutně pauzu na vydýchání. Neříkám, že se mi povídka nelíbila, líbila, není snad věc, kterou by napsal Green a která by se mi nelíbila. Bylo to opravdu fajn počtení. Ale je tu ještě něco lepšího.

7/10

Archanděl prasátek - Lauren Myracle

Addie je holka, na kterou se o Vánocích všechno sype. Láska, kterou měla, se zatoulala poměrně krutým nedorozuměním ve sněhové vánici a všichni její přátelé o ní říkají, jak myslí jenom na sebe.
Naštěstí jsou Vánoce, čas zázraků, a to nejroztomilejší hrníčkové prasátko, které by mohlo dokázat, že Addie nemyslí jenom na sebe. A její láska, která se na nějakou dobu odstavila ve Waffle House, možná přece jenom není tak úplně ztracená...

Neuvěřitelné překvapení v podání autorky, se kterou se setkávám poprvé. Ale už ten samotný název je roztomilost sama o sobě.
Všechno začíná ve Waffle House a končí ve Starbucks. Lauren napsala ten nejkrásnější, nejzázračnější, nejromantičtější vánoční konec celé této povídkové kolekce. Dlouho jsem se u knihy nerozplývala tak, jako u povídky o malém prasátku v hrníčku z limitované edice vánočních hrníčku ze Starbucks. Lauren je skvělá pisovatelka, která touto krátkou povídku rozhodně dokazuje, že její tvorba je jasnozřivou a vždy dobrou volbou. Podle mě absolutně nejlepší povídka. Ze všech tří, je to právě tahle, ze které bych si opravdu, a s radostí, sedla na zadek, jak moc se mi líbila.

10/10

Na závěr můžu už jenom říci, že Sněží, sněží rozhodně stojí za přečtení. Myslím, že i v jakékoli období roku, ale o Vánocích má to pravé, zářivé kouzlo. Když ji budete číst o Vánocích, budete mít pocit, že něco podobného, jako našim milým hrdinům v povídkách, se může stát i vám. Sněží, sněží krásně naladí na Vánoce, přidá jim lesk a pokud není sníh, tak věřte, že tato kniha vám ho dá habaděj.

Mnohokrát děkuji nakladatelství YOLI za poskytnutí knihy k recenzi!

Moje Hodncení
8/10