17. února 2016 v 19:21 | Snow Fairy |  Film Reviews

Žánr: Marvel, Comics, Akční, Fantasy, Sci-fi, Romance, Humor, Superhrdinové, X-Men
Datum české premiéry: 11. 2. 2016
Název komiksové předlohy: Deadpool
Autoři komiksové předlohy: Gerry Duggan, Tony Moore, Brian Posehn, Geoff Daroow

Hrají:
Ryan Reynolds, Morena Baccarin, Ed Skrein, T. J. Miller, Karan Soni, Michael Benyaer, Brianna Hildebrand, Style Dayne, Stan Lee, Kyle Cassie, Hugh Scott a další.

Vidina nejnovější marvelovky mě do kin láká už jenom díky tomu Marvelu. Jako skalní příznivec této komiksové společnosti už beru každý nový film nějako samozřejmost. Pokaždé mi něco říká: "Holka, na to musíš jít. To prostě musíš vidět!"
A i přesto, že nedám dopustit na klasickou marvelovku, ve které se všemi známí hrdinové, kapitáni a mutanti, snaží zachránit svět, Deadpool se svým vlastním filmem, který se marvelovským měřítkům absolutně vymyká, je pokoukáníčko, které stojí za to.

Deadpool, jakožto mírně zvrácená, nadsazená a drzá odnož skupiny mutantů, X-Men, slibuje mnohé, jenom ne to, co čekáte. Wade Wilson se svým příběhem dostává do úplně odlišné linie hrdinů od Marvelu. Sám by o sobě sice řekl, že je super, ale ne hrdina. A i přesto, že celý film je braný spíše jako velmi vtipně podaný a nadsazený akčňák, dosahuje stejných kvalit jako jeho superhrdinští a super boží kolegové ze společnosti. Wilson je sice žoldák a sprosťák, ale přece jenom i hrdina. Jenom maličko odlišný.

Nicméně odlišný takovým způsobem, že se na to nedá zapomenout. Deadpool je tak bombastický, vtipný, sebeironický, neotřelý a bezprostřední (ne)hrdina, že se vám Coca-Cola (nebo popřípadě Mountain Dew) povalí nosem.
To, že Deadpool bude něco neskutečného, dokazovalo i hodonínské kino zaplněné snad do posledního sedadlo. Což takhle normálně nebývá. Hned s úvodní, mimochodem nesmírně originální, scénou nastavenou na slow motion, se začalo otřásat celé kino smíchem. Řekla bych, že pokud máte špatnou náladu nebo žádnou náladu a cítíte se asi tak jako ta hnědá hromádka s očima (vy víte, jaká hromádka :D), pusťte si Deadpoola. Wade Wilson vám obrátí svět vzhůru nohama. A to tak, že se vy budete smát tak moc, že skončíte vzhůru nohama.

Ale jako dobrá marvelovka si i Deadpool na druhou stranu zachoval tvář člověka, který se ke svému hrdinskému alter egu dostal z nějakého těžkého, zátěžového důvodu. Wade je, na vzdory všemu dorůstání částí těla a nesmrtelnosti, pořád člověk s emocemi. S pocity a příběhem, který se za ním nenese v tradičním vážnějším duchu, ale tak jako tak je tady stín onoho života patrný.
Takže i přesto, že Deadpool nebojuje tak úplně za dobro světa, ale spíše za své vlastní dobro a dobro své milované, nemá divák nejmenší problém se do filmu absolutně ponořit.
Speciální efekty, grafická úprava, střih, přítomnost flashbacků, Ryan Reynolds a Stan Lee jako maličká třešnička na ... hromadě. Tím vším je filmová adaptace Deadpoola vyšperkovaná a dovedená k dokonalosti. Samozřejmě to asi nebude film úplně pro každého. Ale kdo zná a má rád Marvel, Deadpoola by si neměl nechat ujít. Blockbuster, který vás dovede k slzám. Smíchem.

Hodnocení
99%