24. února 2016 v 19:56 | Snow Fairy |  Reviews

Žánr: Romance, Historický román, Rodina, Moderní, Fiction
Originální název: The Book of Lost and Found
Počet stran: 368
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Ikar

***

Příběh ztraceného, který započal už před mnoha lety, se teď Kate Darlingová snaží přivést znovu k životu. Aby odhalila, kdo doopravdy byla její matka, ta šarmantní, světově proslulá nádherná baletka a kdo je ta žena na obraze, která jako by její matce z oka vypadla, a přesto je jisté, že to její matka není. Kdo je autorem toho nádherného obrazu, který po celá léta znamená víc než jenom tahy štětce.
Na první pohled se zdá, že Kate hledá jenom ztracený článek své rodiny, chybějící místo, které si žádá být zaplněno, ale postupně se ukazuje, že nachází i něco mnohem významnějšího...

Láska, která překonala roky odloučení, roky temných časů svírajících celý svět i konečná rozhodnutí zůstat či odejít. Takovou lásku, silnou a přesto něžnou, najdete v prvotině Lucy Foley o tom, že i maličkost vás může zavést k něčemu velkému.

Ke Knize ztrát a nálezů jsem se dostala opravdu náhodně, ale nemůžu být nadšenější, že se tak stalo. Od první chvíle na mě tento titul dělal neskutečný dojem. Už jenom vizuální úprava vám dává pocit, že se pouštíte do čtení něčeho mnohem hlubšího, než jenom obyčejný, plochý, stereotypní příběh lásky. V této knize je romantika prokvetlá historií a válkou, sociálním postavením ve společnosti. Hlavní složkou celé knihy a celého příběhu je kromě lásky, romantické lásky, mateřské lásky, sourozenecké lásky, také umění. Různé druhy umění, které dohromady spojují lidi i hodnoty.

Kniha ztrát a nálezů je nesmírně něžně psaná kniha. Na to, že je to zároveň autorčina prvotina, je velmi čtivá a příjemná. Z několika různých úhlů pohledu, z několika různých let a různých generací. Nejpříznačnější je, jak je každý pohled jiný. V přístupu k životu i světu, ve vnímání lásky a vlastních příležitostí. Podobné příběhy se spolu setkávají denně a vidět takovou mozaiku v jedné knize je na jednu stranu risk. Ale pokud se správně podá a pokud se sám autor do celého příběhu nezamotá, tak je risk přece jenom i zisk.

Myslím, že v případě Lucy Foley to je jednoznačně zisk. Autorka se hned v první knize pouští do poměrně složitého tématu spojeného s válkou. Takže klobouk dolů, že se tohoto konceptu nepustila. Pro mě osobně bylo zpočátku maličko složitější se nějakým způsobem naladit na vlnu příběhu a celkově se v něm zorientovat, ale čím déle čtete, tím víc se do knihy dostáváte a tím lépe chápete vzájemné vazby a vztahy. Není těžké předpovědět průběh celé knihy, ale i tohle si myslím, že přidává příběhu na osobitosti a originalitě.

8,5/10