17. dubna 2016 v 10:51 | Snow Fairy |  Recenze

Originální název: Too Late
Počet stran (EN): neurčeno
Rok vydání (EN): 2016
Nakladatelství: není, určeno ke čtení na Wattpad
Goodreads: Too Late

***

Kdo rozhoduje o tom, kdy je na něco příliš pozdě? A jde vůbec poznat, jestli je příliš pozdě? Sloan je s tímto pojmem obeznámená až příliš osobně a až příliš krutým způsobem. Pro dobro svého mladšího bratra, který má několikero zdravotních problémů, si prochází každý den peklem na zemi. Asa, který se tituluje jako její přítel, je ten poslední člověk na světě, o kterém byste řekli, že je hodný. Sloan je pro něj jenom loutka v jeho příliš složitém životě, ale ani to mu nebrání jí neustále držet v šachu pod pohrůžkou, že její bratr o všechno přijde a s ním samozřejmě i Sloan. Majetnický Asa se k ní tudíž chová jako k nesvéprávné a nehodné ničeho a nikoho kromě jeho.
Sloan takto žije v domě plné drogových dealerů již pár let. Snáší to všechno jenom proto, aby zajistila aspoň trochu pohodlí svému malému bráškovi.
Všechno se ale změní, když se u Asy doma objeví Carter, který má tajemství, jež by Sloan mohlo spíše ještě více ublížit, kdyby se ho dozvěděla...

Předtím než Colleen oficiálně otevře dveře do světa knihy It Ends with Us, připravila si pro pro své čtenáře krátkou povídku o tom, jak může být příliš pozdě na to něco změnit. Nebo na záchranu.

Na Wattpadu veřejně dostupná povídka Colleen Hoover, Too Late, je přesně takové čtení, které jsem od Colleen očekávala. Je plné naléhavosti, kterou nelze jen tak přehlížet. Je také ale naprosto odlišné od všech ostatních knih, které doposud napsala. Tato povídka je velmi intenzivní ve svém tématu, které nejenže pojednává o starostech s postiženým člověkem, ale také o zneužívání, kterému nelze zabránit. Too Late je devastující povídka a Colleen se nebojí všechno popsat do těch nejmenších detailů, ze kterých vám bude přecházet mráz po zádech.

Od začátku, doslova od první kapitoly, pořádně nevíte, jak se bude děj dál odvíjet. Asa je dokonalým případem tyrana, který nezná meze a evidentně se řídí podle rčení podle sebe soudím tebe. Neví, kdy je něco přes čáru a má pocit, že si musí podmanit každého, jenom aby se cítil, že při něm v životě alespoň někdo stojí. Sloan je pravý opak. O svého bratra se stará tolik, že svůj život už pořádně nevnímá. Asa si Sloan vyloženě neváží, nemá ponětí, kdo Sloan je a co má doopravdy ráda. Pro Asu znamená to, že když se mu sexu nedostane jinde, u Sloan to může čekat vždycky, protože Asa by jí ani nedovolil vzdorovat.

Too Late je opravdu velmi intenzivně napsaná povídka, neskutečně dobře promyšlená a rozpolcená mezi dva muže, kteří mají každý svých tajemství až nad hlavu. Colleen opět vynesla na světlo témata, o kterých se až tak často nemluví. Zanesla do příběhu svou typickou atmosféru a aspekt téměř zakázané lásky. To, co na knihách Colleen čtenáři, včetně mě, tak milují, je i zde. Různě vážná tajemství skládají dohromady obraz. Tentokrát je to ale také čtení opravdu hodně psychicky náročné a jeho čtení je samotnou Colleen doporučeno pro vyspělejší čtenáře. Je to hodně z důvodu, že Too Late je o psychickém a sexuálním zneužívání a povaha Asy je velmi náročná a zdrcující. Carter je pravdšěpodobně jediný člověk, který by mohl všechno vyloženě změnit. A myslím si, že jeho postava je ta, kterou byste si nejvíce považovali.
Celkově je tato povídka zdrcující a uchvacující. Je krátká a čtení vám rozhodně nezabere tolik času. Angličtina je tak půl napůl, jak je u Colleen zvykem. Porozumíte jí, řekla bych, bez větších problémů, navíc pokud jste zvyklí Colleeniny knihy číst v angličtině.
Rozhodně vám tuto povídku doporučuji, je to něco jiného, ale Colleen Hoover je záruka, že po dočtení nebude moci zapomenout.

10/10