16. května 2016 v 16:02 | Snow Fairy |  Recenze

Žánr: YA, short story, contemporary, Fiction
Originální název: Kindred Spirits
Počet stran (EN): 96
Rok vydání (EN): 2016
Nakladatelství: Macmillans Kids UK

***

Být fanouškem neznamená jenom nakupovat licencovaná trička s postavami, které máme rádi. Není to jenom o tiché podpoře. Pro Elenu je být fanouškem něco jako životní styl. Proto s příchodem nového dílu Star Wars se vydává na několik dní přespat v řadě před kinem, v extrémních podmínkách a bez možnosti odskočit si na pořádný záchod. Je to přece Star Wars! Díky tomu to za to všechno stojí.
Nicméně některá očekávání jsou větší než jiná. Některá nás překvapí mile, některá nás zklamou. Elena však s čekáním na nový Star Wars film pozná i něco jiného, než pokračování oblíbené série.

Čas od času i krátký příběh může znamenat hodně. Navíc když ho dá dohromady autorka s naprosto nádherně optimistickým jménem, jejíž knihy a úspěch ji předcházejí, je krátký příběh možná až příliš krátký.

Samozřejmě to tak je. Kindred Spirits je tak krátký příběh, až je velká škoda, že je tak krátký. Povídání o dívce, která Star Wars fandí a miluje celým srdcem, je určitým způsobem trochu naivní, ale nádherným způsobem roztomilé a něžné. Člověk nikdy neví, co může najít při hledání jedné věci. Na tento aspektu si dala Rowell hodně záležet. Kindred Spirits není jenom povídka o té spoustě fanoušků, skupině lidí, kteří milují stejnou věc, ale také o tom, že přátele, se kterými za stojí za to strávit několik dní na studené zemi a čůrat do kelímku ze Starbucks, najdeme právě když to nejméně čekáme.

Povídce samozřejmě nechybí nápaditost a vtip, jež jsou pro Rowell tak typické. I díky tomu jsou pro mě její knihy nesmírně reálné a obohacující. Paradoxně by se mohlo zdát, že v tak krátké povídce se toho moc nedozvíte a pokud se něco dozvíte, nakonec to bude stejně nedokončené. To u Kindred Spirits rozhodně neplatí. Vyprávění nádherně plyne a nezasekává se. Během čtení si uvědomujete, že i když třeba nejste fanoušky Star Wars, tak fandění není jenom bezduché snažení se o neurčitý cíl. Je to přesně naopak. Za každým slovem se skrývá to, že pro každého je fanouškovství něco jiného a stejně důležitého jako například pro Elenu čekání na nový film se Star Wars přímo před kinem.

Já osobně jsem si Kindred Spirits opravdu užívala. Také proto, že Rowell nezapomněla ani na prvek přátelství, sounáležitosti a rodiny. Co je také velká výhoda, je i jednoduchá angličtina. Úroveň je tak akorát k přečtení i pro čtenáře, kteří se v angličtině orientují, i přesto, že ne každému slovíčku na 100% rozumí. Co víc, je to knížečka opravdu velmi tenká a krátká. Přečtenou ji máte opravdu za chviličku. A ti z vás, kteří máte rádi Rainbow Rowell, si budete tak jako tak přát, aby byla povídka delší.

8/10