19. října 2016 v 18:23 | Snow Fairy |  Recenze

Série: Harry Potter
Originální název: Harry Potter and Cursed Child
Počet stran: 424
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Albatros

***

Devatenáct let zpět to byl proslulý Harry Potter, kdo dorazil do Bradavic ve vší parádě a s příslibem netušených dobrodružství a nebezpečí. O devatenáct let později je to Harryho syn, Albus Severus Potter, kdo dorazil do Bradavic, nicméně taková sláva to nebyla. Všichni vědí, kdo Albus je, to ano, ale nikdo o něm němá až příliš valné mínění a po rozhodnutí moudrého klobouku o jeho osudu to s ním jde ještě víc z kopce.
Všude kolem v Bradavicích kolují fámy o údajném dítěti poraženého lorda Voldemorta a chudák mladý Albus si postupně říká, jestli náhodou on není tím dítětem, které každý předem zavrhuje a tituluje jím jeho nejlepšího přítele Scorpiuse Malfoye. Vlastně jeho jediného přítele. Protože Albus se navzdory očekávání nedostal do Nebelvíru, ale do Zmijozelu...

Jeden z nejočekávanějších titulů letošního roku se dočkal svého vydání a myslím, že zaslouženě může sbírat všechnu slávu i obdiv.
Příběh ze světa Harryho Pottera, kde je Harry přepracovaný muž středního věku s problémy se synem, je něco úplně jiného, než by se dalo očekávat.

Ze samotné anotace se toho opravdu moc nedozvíte. Příběh se odehrává o devatenáct let později a jeho hlavním aktérem je Harryho syn Albus, který ale na rozdíl od svého táty veškerou slávu opravdu nesklízí. S Albusem je to spíše naopak. Až na jednoho nejlepšího kamaráda, Scorpiuse Malfoye, který je všemi předem odsuzován jako ono zakleté Voldemortovo dítě, nemá v podstatě nikoho a po zařazení do koleje, které se nejvíce obával, se po něm všichni ohlíží a ne v úplně dobrém slova smyslu.
Jak se ale postupně ukazuje, je v něm z Harryho více než by si vůbec myslel. Albus je rozhodně synem svého otce, jenom to dává najevo trochu jiným způsobem. Ale v závěrečném souboji s někým, kdo měl být dávno zapomenut, se ukazuje, že být synem Harryho Pottera je mnohem více než jen otrava.

"They were great men, with huge flaws, and you know what- those flaws almost made them greater."

Musím říct, že přes všechny smíšené názory všude po světě jsem si čtení Prokletého dítěte opravdu užila. Návrat do Bradavic, do světa kouzel, je nesmírně nostalgický a sentimentální. Setkání se Severusem Snapem i Brumbálem mi pomalu vhánělo slzy do očí a představovat si Harryho, Rona, Hermionu i všechny další tak známé postavy dospělé bylo něco hodně speciálního.
Jsou i názory, že to tento díl není to pravé potterovské, ale já si naopak myslím, že i přesto, že to není úplně klasické pokračování, nýbrž scénář divadelní hry, tak to na celkovém zážitku neubírá. Alespoň mě to tak rozhodně nepřišlo. Čtení jsem si užívala stejně jako bych četla klasickou prózu a mému nadšení to jednoduše neubíralo. Řekla bych, že styl je opravdu otázkou čtenářských preferencí, nicméně si myslím, že tak jako tak Prokleté dítě opravdu stojí za to. Je to jiné, není to Harry Potter jak ho známe, je to pokračování, které si svůj obdiv musí získat maličko jinak. Ale Rowlingová a ten kouzelnický svět je tam stále. Cítíte tu moc a všechna kouzla a myslím, že je to opravdu pocit k nezaplacení. Konec je možná trochu přitažený za vlasy a maličko nad tím zůstává rozum stát, ale nějakým zvláštním (asi kouzelným) způsobem se to k tomu prostě hodí. Čtení Prokletého dítěte za to rozhodně stojí!

9/10