6. listopadu 2016 v 20:28 | Snow Fairy |  Reviews

Autorka: Drew Barrymore
Žánr: Biografie, autobiografie, životní příběh, realistický
Originální název: Wildflower
Počet stran: 248
Nakladatelství: Motýľ

***

E.T. byl její vstupenkou do zcela jiného světa, než který znala. Drew sice už jako maličké miminko byla hvězdou televizních reklam, ale tento známý a milovaný film jí otevřel cestu, kterou si později tvrdou prací a neúnavným zlepšováním vyšlapala až na vrchol. Drew Barrymore je nejen uznávaná herečka, ale také filantropka; zasloužila se o několik dobročinných charitativních projektů, které, díky její snaze pokračovat dál, neustále rostou. Založila v Africe školu, filmové studio, porodila dvě dcery a její život je nepopiratelně smyslem, který budovala celou svou osobností, duchem a hlavně vším, co jí bylo dáno. Nikdy nenechává věci nedodělané a vždycky od sebe očekává jenom to nejlepší. Život ji naučil, že cesta je cíl a pokud pracujete dost tvrdě, může se i ten nejšílenější sen stát skutečností.

Každá slavná osobnost si jde za svým úspěchem jinak. Každý dělá něco jiného a vyznává jinou filosofii, aby se dostal tam, kde chce opravdu být.
Drew Barrymore si z života s matkou, která jí nikdy neprozradila svůj věk, a pověstí divošky prošla stádii života, které ji naučila, že život a štěstí přeje připraveným.

Divoký květ je fantastické svědectví o tom, že svět popularity, slávy a reflektorů není procházka růžovým sadem a že jeden film ještě neznamená úspěch. Opravdový úspěch ale mluví hlasitěji než intriky a pozlátko, které často stíní opravdové realitě. Drew otevřeně mluví o svém životě a o tom, že někdy i zapomenutá herečka má šanci se zviditelnit, pokud to opravdu chce a bojuje za to.
Musím přiznat, že číst zkoušenosti někoho jako je Drew Barrymore bylo nesmírně inspirativní a upřímně mi každá kapitola otevřela oči trochu jiným způsobem. Barrymore umí nepopiratelně zacílit na čtenáře a svými vlastnímu zkušenostmi otevírá dveře rozličným tématům z různých aspektů života.

Autobiografie Divoký květ jednoznačně vyčnívá svou otevřeností a upřímností a také i tím, že v kapitolách zaměřených na mateřství a děti povznášejícím způsobem oslavuje ženy, ženskou sílu a lásku. Nedílnou součástí biografie jsou květiny a myšlenky malé holčičky, která se vždy snaží vidět krásu i tam, kde jí není až příliš. Oceňuje přátelství jako způsob života a nezapomenutelným způsobem vysvětluje, že tvrdá práce je posléze vždy oceněna. Člověk si musí stát za svým a jít si za tím, co opravdu chce bez ohledu na to, že pro to bude muset obětovat věci, které považuje za samozřejmé.
Nesmírně jsem si čtení Divokého květu užívala. Dlouho jsem se nedostala k biografii, která by byla takto plná inspirace a motivace k práci. Drew se vyjadřuje jako správná žena a matka a je opravdu neskutečně příjemné sledovat, jak z nespoutané a lehkomyslné holky roste žena, která se nebojí pro svou pozici pořádně zabojovat. I přesto, že třeba Drew Barrymore až tolik neznáte, její Divoký květ je inspirací za všech možných (i nemožných) okolností.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Motýľ za poskytnutí knihy k recenzi!

10/10