20. listopadu 2016 v 21:45 | Snow Fairy |  Reviews

Série: Labyrint (The Maze Runner)
Originální název: The Kill Order
Počet stran: 336
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Yoli

***

Předtím než byl ZLOSIN, Labyrint, Thomas, Teresa a další Placeři, byla Země jako samotné peklo. Jednoho obyčejného dne se svět změnil a ukázal, že to, co každý bere jako samozřejmost se může mrknutím oka obrátit. Sluneční erupce spálily zemi a stejně jako umírala půda, lidé umírali s ní.
Mark a Trina se spolu s několika dalšími přáteli snaží přežít ve světě, kde je přežít to nejtěžší. Jako by to ale nebylo už tak dost špatné, přijde kromě slunečních erupcí ještě něco dalšího. Možná daleko horšího než celá sluneční apokalypsa. Něco, co je může všechny stát rozum a hlavně také život. Něco, co jim může vzít i to málo, co jim ještě zbylo...

Jestli byl pro Thomase Labyrint zkouškou, kterou bylo na život a na smrt těžké překonat, události předcházející mají možná ještě závažnější charakter.
Ale Rozkaz zabít není o Thomasovi. Je to o tom, co se stalo, když Zemi spálil oheň a nechal za sebou jenom spoušť a smrt, které není možné utéct.
Ale když se vám přece jenom podaří nějakým způsobem utéct, čeká vás možná ještě něco horšího.

Objevovat svět před Labyrintem je úplně jiný zážitek než potom samotný Labyrint. Seznamování se s novými postavami je možná maličko křečovité a chvíli trvá než si na ně čtenář pořádně zvykne, avšak Dashner svůj styl a design nezapře. Pokud patříte k té skupině čtenářů, kteří Labyrint a Jamese Dashnera mají rádi, je Rozkaz zabít jednoznačně titul, který by vám neměl uniknout. Od začátku to má to známé charisma, kvůli kterému chcete číst a objevovat záhady a situace předcházející slavné a úspěšné dystopické sérii.

Nicméně i přesto, že Rozkaz zabít je hodně zajímavé a napínavé čtení, je tam i něco, co tomu maličko chybí. Možná je to i kvůli tomu, že postavy se mi opravdu zdály trochu neproniknutelné a hůře se, mě osobně, s nimi seznamovalo. Celkově se mi do Labyrintu začítalo mnohem snadněji i navzdory tomu, že za sebou nechal nevyřčené skutečnosti. To nic ale nemění na tom, že Rozkaz zabít přišel až po celé sérii Labyrint. A je to znát. Dashner měl s Labyrintem fantastický nápad a taky ho fantastickým způsobem rozvedl, čímž otevřel čtenářům úplně nový svět.
Rozkaz zabít tento svět příjemným způsobem doplňuje a nechává mizet všechna černá místa, která skrývala nevyřčená a nepochopená tajemství. Rozkazu zabít nelze upřít kvalitu, napětí a Dashnerův osobitý styl, nicméně přicházet po takhle úspěšné sérii je vždy nějakým způsobem ošidné. Pro příznivce je tohle důležité čtení, které má velmi silný charakter. Nejlepší volba je tohle každopádně pro ty, kteří se k Labyrintu ještě nedostali. Jít do této série s povědomím všeho, co se odehrálo předtím než vznikl Plac, by mohlo být o hodně bohatší čtení.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Yoli za poskytnutí knihy k recenzi!

8/10