Pátek v 19:10 | Snow Fairy |  Reviews

Autorka: Ella Mills (Woodward)
Žánr: Non-fiction, kuchařka. zdravý životní styl
Originální název: Deliciously Ella: Smoothies and Juices
Počet stran: 88
Nakladatelství: Omega

***

Po dvou úspěšných kuchařských knihách plných nejzajímavějších pokrmů, které potěší každého příznivce vegetariánského nebo veganského životního stylu, se Ella Mills (Woodward) vrací s malou knížečkou, která je ale paradoxně plná velkých receptů na ty nejlahodnější čerstvé smoothie a džusy. Ella jako vždy dbá na kvalitní a zdravé suroviny, které vyhovují přirozené dávce vitaminů i minerálů, které bychom měli za den v tekutinách dostat do těla. Od těch nejjednodušších receptů na smoothie nebo džusy až po ty trochu složitější. To všechno v této kuchařce opravdu lze najít. Jak je u Elly obvyklé, tak jeden originální recept a nápad střídá druhý. Stačí si jen vybrat.

Z předchozích dvou Elliných knih jsem si její principy ve vaření a celkově jídle opravdu oblíbila. Ella Mills (Woodward) je pro svou kuchyni velmi známá. Stejně tak její příběh, jak se zdravou stravou vůbec začala.

Jak se první dvě knihy zaměřují na předkrmy, hlavní jídla nebo i malé dezerty, tato maličká knížečka v, jak se říká, kapesním vydání je o tom, co si k těm jídlům dáte k pití. Nápad je to každopádně a nesporně velmi dobrý. Ella je v oblasti vegetariánsko-veganské gastronomie velmi originální a rozhodně inspirativní. Stejně tak je velmi zajímavý seznam všech smoothie a džusů, které Ella vybrala. Z nejrůznějších surovin, které doma většinou máte, dokážete vytvořit i takový nápoj, který přestavuje Ella ve své knize. Osobně mě hodně zaujaly smoothie a džusy s jednou konkrétní surovinou, a to s matcha zeleným japonským čajem. Je to jeden z nejvzácnějších čajů. Jestli máte tento čaj rádi a k Ellině knize se dostanete, určitě tyto konkrétní nápoje vyzkoušejte.

Kromě krásný receptů je Lahodně s Ellou: Džusy a smoothies pro každý den kniha, ostatně jako obvykle, velice krásně graficky zpracována. Obsahuje krásné fotografie nejen nápojů, ale i záběry z Ellina života. Takový další náhled do jejího životního stylu v podobě krásných fotek nesmírně oceňuji. Celá kniha se tím stává ještě osobnější. Jediná věc, kterou u Elly pozoruji u všech jejích pokrmů či nápojů, je, že ne úplně všechny suroviny jsou v Česku dostupné jako v Anglii a když už dostupné jsou, tak si za ně poměrně zaplatíte. Naštěstí jsou zde alternativní možnosti, kterými nedostupné suroviny nahradíte a výsledek bude stejný nebo hodně podobný. Celkově si myslím, že tato malá knížka je velmi pěkná, originální a nápaditá a pokud byste eventuálně hledali nějakou knížku jako dekoraci na stoleček do obývacího pokoje, rozhodně by tato vypadala krásně.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí knihy k recenzi!

10/10