7. června 2017 v 14:10 | Snow Fairy |  Reviews

Žánr: YA, Romance, Contemporary
Originální název: Flower
Počet stran: 264
Překladatel/ka: Lucie Faltejsková
Nakladatelství: Yoli

***

Charlotte je velmi dobrá ve stanovování si cílů. Mít excelentní výsledky ve škole, spořádané chování, práce v květinářství, práce navíc na univerzitních pokusech, budoucí zdravotnická studia, žádná zábava. Největší z jejích cílů je ale je nezpackat si život jako její matka i sestra, které ve velmi mladém věku otěhotněly a jejich život se začal točit kolem péče o dítě. Charlotte čeká Stanford a ne kluci, se kterými by randila. Jediný kluk, který má v jejím životě místo, je její nejlepší homosexuální kamarád Carlos.
Všechno je přesně tak, jak má být. Alespoň dokud jejich květinářství nenavštíví člověk, kterého by každý čekal, pokud vůbec, tak úplně posledního. Od té doby to není jenom celý život, který se jí od základů změní.

Kyticí růži to pouze začalo. Růže pro Charlotte je příběh dívky, která se ve svém životě snaží tak tvrdě jak jen to jde uskutečnit své studijní cíle. Jejím snem je mít po studiích medicíny úspěch, zaopatřit sebe a ty, které má ráda. Roky veškerého odříkání si v jednu chvíli problesknou Charlotte před očima a ona si začíná uvědomovat věci, které by si, nebýt jednoho člověka, možná nikdy uvědomovat nezačala. I přesto, že veškerá práce a škola zabírá většinu jejího času, nikdy si nepřipadala o něco ochuzená. Opravdu jí ale nic nechybí?

To se čtenář jednoznačně dozví. Myslím, že téma této knihy je samo o sobě velmi výmluvné. Dalo by se jím omluvit to, že jestli má čtenář něco čekat, tak opravdu pořádnou utopii. Očekávala jsem něco jiného a abych se přiznala, tak konec mě opravdu hodně nenadchnul. Co víc, spíše mě zklamal. Očekávala jsem od autorek konec opravdu diametrálně odlišný a jestli jste Růži pro Charlotte četli, tak určitě víte o čem mluvím. S jinou nejmenovanou knihou takového ražení má Růže pro Charlotte společný prakticky jenom stejný nápad. Ale co do dynamiky a náboje ji oná druhá kniha přece jenom předčí.

První polovina knihy je mým záchytným bodem, kdy jsem věřila, že se Charlotte rozhodne jinak. Jednak z toho důvodu, že Tate je nejen superhvězda, ale také člověk, který si neustále říká o druhé a další šance a Charlotte je velmi naivní hlavní hrdinka. Tato kniha opravdu patří k žánru, po kterém sahám velmi ráda. Líbí se mi, že příběhy, které občas proběhnou v hlavě každé fanynce nějaké slavné osobnosti, získavají tvar pomocí knihy, kdy veškerá atmosféra vyzní alespoň maličko reálnější a uvěřitelnější. Nicméně Růže pro Charlotte mě převážně svým koncem zklamala. Cílevědomost, která byla od začátku pro Charlotte tak typická, jsem nesmírně obdivovala a moc jsem se těšila, že se bude její postava postupně vyvíjet dál v tomto duchu. Na jednu stranu, že popustí trochu uzdu svému životu, ale že bude stále tak cílevědomá a bude pracovat na tom, co tak dlouho bylo středobodem jejího vesmíru.
Růže pro Charlotte je romantické čtení, které je na jednu stranu nesmírně příjemným způsobem oddechové, ale na stranu druhou je to také příběh, ke kterému se já osobně pravděpodobně vracet nebudu. Jestli hledáte něco na čtení bezstarostného s trochou zápletky a spoustou vln, rozhodně Růži pro Charlotte zkuste. Je to milý způsob, jak poznat zase jinou tvorbu a kousek čtenářského světa, ale jestli vás nějak obohatí, na to musíte přijít sami.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Yoli za poskytnutí knihy k recenzi!

6/10