11. srpna 2017 v 20:28 | Patricie |  Reviews

Série: Girl Online (Girl Online)
Originální název: Girl Online: Going Solo
Počet stran: 360
Nakladatelství: Jota

***

Obsahuje spoilery na předchozí díly!

Kdo z nás si minimálně jednou nepředstavil svůj život po boku slavné rockové nebo popové hvězdy, zpěváka či herce. Všichni jsme si to podle svého přikrášlili a udělali z myšlenky skoro něco jako alternativní realitu.
Penny Porterová by ale mohla vyprávět. Ona ví, jaké to je chodit s celebritou. Jaké to je mít za zády neustále kamery a cvakající fotoaparáty zachycující nejnovější žhavé novinky ze světa celosvětově známé a oblíbené osobnosti. Nic z toho z toho ale není tak lákavé, jak si vysníme. Po všech nepříjemných událostech, které se během vztahu Penny a Noaha staly, vedly k tomu, že Noah se uzavřel do sebe a na nějakou dobu opustil svět hudby, pozlátka, ale i Penny. Na jednu stranu je to věc, která Penny tíží na srdci. Na druhou stranu má více času na sebe a na uskutečňování svých vlastních snů. Jenomže ne vždy jsou věci růžové a Penny se na své cestě ke svým snům potká s několika velmi nepříjemnými zkušenostmi...

Penny se tedy pro jednou rozhodla jít opravdu svou cestou, kterou jí osud vydláždil zkušenostmi, jež člověka naučí, ale i těmi, které vyloženě potěší. Protože život není jenom to tom dobrém. Musíme si projít tím nepříjemným než se zaslouženě dostaneme k tomu dobrému.

Hlavní hrdinka třetího dílu série od Zoe Sugg, Penny, si v podstatě od počátku počíná trochu pod taktovou rčení co tě nezabije, to tě posílí říznutou metodou pokus omyl. Nicméně je to i způsob, kterým si každý z nás občas prochází. Nenarodili jsme se s vrozeným umem, zkušeností ani vědomostí. Všechno se musíme postupně učit. A to se mi celkově na sérii Girl Online líbí. Ve své podstatě je velmi lidská a svérázná, originální a jedinečná. Na druhou stranu je to utopie, sen, který každý určitým způsobem sníme, ale kterého se jenom málo zná dočká, že se stane skutečností. To samozřejmě ale neznamená, že bychom měly přestat snít. O tom také Penny vypráví. Ne všechno je na první pohled možné, ale stačí chvilinka a všechno je najedou jinak a šance, která se před chvílí zdála nemožná se nám pomalu, ale jistě formuje před očima.

Myslím, že v tom je jednoznačně kouzlo Girl Online. Je to svět, který si můžete prožít naprosto bez obav, že se bude užírat vážností situací nebo budete nuceni pomáhat autorovi hledat lék na obezitu. I přesto, že není od věci čas od času přemýšlet i nad vážnějšími věcmi, je stejně tak dobré se pořádně odreagovat. To se rozhodně Girl Online daří. Úroveň si drží Zoe stejnou v podstatě celou sérii. Je to velmi nenáročné, úsměvné, téměř nereálné, ale zároveň se člověk neubrání přemýšlet na tím, co kdyby se ocitl v kůži samotné Penny.
Zoe Sugg vytvořila svět, do kterého se budou nejen mladé čtenářky rády vracet. Najdou zde odpočinek i povyražení, sny střetávajíce se s krutou realitou. Všechno okolo Girl Online je stejnou měrou oblíbená jako je kontroverzní. Myslím ale, že knižní sérii předchází popularita samotné Zoe, což může v určitých případech uškodit. Troufám si ale říct, že i přes všechnu Zoeinu slávu si Girl Online žije vlastním životem a dýchá z ní úplně jiná atmosféra, než kterou najdete na YouTube. A to je rozhodně věc, která by měla určovat úhel, kterým člověk pohlíží na knihu. Každá kniha je originál. Někdy se povede, někdy ne. Nicméně celá Zoeina sérii dostane čtenáře tam, kde si vyloženě odpočine a zapomene na tu velmi tenkou liniii mezi sny a realitou.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí knihy k recenzi!

Moje hodnocení
7,5/10