23. března 2018 v 8:36 | Patricie |  Reviews

Série: Dublin Street (On Dublin Street)
Originální název: Moonlight on Nightingale Way
Rok vydání: 2018
Překlad: Zdeňka Zvěřinová
Nakladatelství: Ikar

***

Grace miluje svůj klid. Ve svém bytě má svou práci i lásku, knihy. Živí se jako redaktorka na volné noze a o to, kde je, se zasloužila sama, bez cizího přičinění. Její rodina jsou její nejlepší přátelé, neboť rodina, kterou by měla považovat za svou, se k ní více než jen otočila zády. Její život se teď zdá být v dokonalém souladu s jejím rozvrhem. Dokud se do vedlejšího bytu nenastěhuje trochu hlučnější nájemník, který bezostyšně ruší Grace v práci i rozjímání svými čím dál častějšími, divokými sexuálními hrátkami. Grace si to nenechá líbit a taky se proti tomu brání. Logana ze začátku vyloženě nesnáší a pokud by mohla, nejraději by ho sama vynesla v zubech. Nicméně mezi láskou a nenávistí je velmi tenoučká hranice. Co začíná jako hra na kočku a myš postupně rozkvétá do něčeho hlubšího, co Grace mnohem víc než jen zamotanou hlavu.

Nightingale Way, jakožto už šestý a poslední díl, uzavírá romanticko-erotickou sérii, Dublin Street. Čeští čtenáři se se Samanthou Young a jejími knihami seznámili už v roce 2013, kdy poprvé navštívili universum celé Dublin Street. Dnes jsme tady kvůli jejímu závěru.

Grace je knihomolka. Její představy o lásce jsou realistické, nicméně pohledem milovníka knih, celkem nedosažitelné. Navíc s přítomností jejího nového souseda Logana, dostávají všechny její představy na frak. Musí nicméně uznat, že Logan je přitažlivý muž, což je přesně myšlenka, která Grace zradí. Čím víc toho o Loganovi ví, tím více padá do pocitů, které přerůstají hranice nenávisti. Všechna Graceina ofenzíva navíc úplně zmizí, když se na prahu Loganova bytu objeví mladá dívka, která má tu moc všechno obrátit vzhůru nohama. A Grace vezme s sebou. Autorka popisuje lásku v různých podobách, které se od sebe v konečném závěru až tolik neliší. Ba přesně naopak, doplňuje se a tvoří krásný celek.

Nightingale Way je opět plná kvalit, které zaručuje styl Samanthy Young. Jednou z věcí, kterou je na knize třeba ocenit, je čtivost. Velmi rychle se čte a má opravdu svižný děj a rychlý spád událostí. To všechno je pro Nightingale Way, a i celou série, typické a opravdu nedocenitelné. Stejně takový je i další aspekt typický pro Samanthu Young, temná, psychologická, emotivní minulost či zkušenost jedné nebo obou hlavních postav. Oproti jiným knihám stejného nebo podobného žánru se ani jedna z knih této série hned nevrhá do žáru žhavých sexuálních scén. Z dobrého důvodu se série zařazuje do erotické literatury a ne už skoro pornografické. Young k tomuto přistupuje pomalu a s postupem knihy. Nejprve si dává záležet na představení příběhu a postav a až potom odhaluje erotiku. Velmi si tohoto aspektu cením a úplně nejvíce právě v Nightingale Way. Milostné scény se ukazují až poměrně dlouho po začátku knihy, takže má čtenář mnohem větší prostor pro poznávání příběhu. Všechny postavy Samanthy Young mají její jedinečný podpis a charakteristiku a většinou není těžké si na zvyknout nebo si je oblíbit. Nicméně u Nightingale Way přichází kámen úrazu v podobě hlavní postavy, Grace. Její povaha a chování mohou být poněkud iritující a ne úplně příjemné. Další věcí je samotný závěr. Vlastně by se dalo říct Závěr s velkým Z, neboť Nightingale Way opravdu uzavírá celou sérii. V takové situace čtenář napjatě očekává, co se bude dít. Beze spoilerů mohu říci, že se nic tak strašně strhujícího neděje. Je velmi příjemné se nakonec ohlédnout za předchozími příběhy, ale zde je Young přespříliš sentimentální, což může v součtu působit nuceně. Přese všechno je ale Nightingale Way opravdu skvělá kniha. Jsem si každopádně jistá, že nejeden čtenář vždy ocení čtivost a rychlý spád knih. Nightingale Way těmito kvalitami disponuje také. Což jsou jen dvě z nespočtu věcí, díky kterým rozhodně stojí za přečtení.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Ikar za poskytnutí knihy k recenzi!

Moje hodnocení
8/10